Dat Matthijs Welle ondernemer zou worden, was niet vanzelfsprekend. Sterker nog, vanaf zijn zestiende stond zijn leven in het teken van een corporate carrière opbouwen. Toch gooide hij na tien jaar Hilton het roer om, en ging ondernemen. Niet altijd gemakkelijk, maar inmiddels is zijn bedrijf een succes. Hij vertelt erover in Aanjagers, een podcastserie van Salesforce.
Matthijs Welle is de CEO van Mews, een innovatief hospitality cloud platform voor hotels. Hij richtte het bedrijf samen op met Richard Valtr. Wat Uber heeft gedaan voor de taxi-industrie doet Mews voor de hotellerie. Wie een ritje maakt in een Uber kan daarna direct uitstappen: de betaling gaat automatisch. Dankzij Mews kan dat ook in hotels en is er geen receptiebalie meer nodig.
Welle kwam op het idee voor Mews toen hij bij Hilton werkte. Door zijn jarenlange ervaring zag hij wat de knelpunten waren in de industrie en dat die werden veroorzaakt door verouderde technologie. Het inspireerde hem om de branche flink op zijn kop te zetten met vernieuwende software.
Snelle bedrijfsgroei
In het begin was Mews moeilijk te begrijpen voor de traditionele hotelwereld, maar Welle zette door. Inmiddels snoept Mews zelfs klanten bij grote corporates weg en het bedrijf groeide van twee naar vierhonderd werknemers. Hoe is het om als bedrijf zo snel te groeien? Matthijs Welle vertelt erover in de vierde aflevering van de podcastserie Aanjagers.
Laat je inspireren door Nederlandse aanjagers
Salesforce’ Patrick Willer en Nick Botter spreken in de podcastserie Aanjagers met toonaangevende gasten die hun industrie op zijn kop zetten. Ze zijn creatief, innovatief en in Aanjagers geven ze je een kijkje in de keuken. In de komende afleveringen hoor je Karl Raats, coach, procesbegeleider, geliefd spreker en Kasper Brandi Petersen, succesvol meervoudig ondernemer, over hun grootste successen. Luister de hele podcastserie op Spotify!
Aanjagers is een podcast van Salesforce; verenig al je teams rondom je klant met Salesforce Customer 360.
Vorige aflevering gemist? Luister hieronder naar de podcastaflevering met Aletta Kok, topvrouw van de Jaarbeurs: